English | Български | Пишете ни 
06.03. - 17:00,
Люмиер

24.03. - 19:00,
Дом на киното

27.03. - 17:15,
Дом на киното

Режисьор:  Рангел Вълчанов
Оператор:  Радослав Спасов
Сценарист:  Георги Данаилов
В ролите:  Албена Ставрева , Ани Вълчанова , Георги Стайков , Илиана Китанова , Николай Урумов , Петър Попйорданов
Продукция:  Feature Film Studios, Alpha creative unit
СПЕЦИАЛНИ ПРОЖЕКЦИИ
А сега накъде
Новата Европа според Майкъл Пейлин: Източна наслада
А сега накъде
А сега накъде
Which Way Now a.k.a Where Do We Go From Here
България , 1987, 93 мин, цветен
Награди:  Варна 1988 - "Специална награда на журито" , Наградата на критиката; Селекция "Особен поглед" , Кан '89

Изпит за приемане на актьори. Те са готови на всичко, за да постигнат мечтата си. Комисията е анонимна, манипулативна и авторитарна. В нейните правила влизат провокации, унижения, поощрения. В малкото общество на кандидат-актьорите те раждат съперничество, завист и предателство. Но също приятелство и любов. Метафора за смисъла на победата и поражението, фикцията и реалността, изкуството и живота. Как да успееш в живота, без да жертваш достойнството и съвестта си?

"На изпит са подложени моралът срещу компромисния успех, солидарността срещу предателството, красотата срещу цинизма. Забележително е майсторството на Рангел Вълчанов в колоритното водене на тези двайсетина характера. Един филм със социална мисия, поднесен с артистичен размах и предизвикателство към зрителското съучастие."

Иван Стоянович, в-к "Поглед"


Рангел Вълчанов
Рангел Вълчанов
Той е живата легенда на българското кино. Неговият първи режисьорски филм се нарича На малкия остров и това днес звучи символично. Защото самият Рангел Вълчанов си остава един самотен остров на таланта и красивата лудост в българското кино – има десетки отличия и награди, но нерядко остава неразбран. Някои от филмите му са изпреварили времето си. В тях има философски и естетически тенденции, които при появата им са недооценени. Години по-късно те стоят модерно.
Такава е съдбата и на невероятния му дебют На малкия остров, който по класа не отстъпва на най-добрите образци от Полската школа и Чешкото чудо. В България обаче комунистическата власт го забранява по идеологически причини. Позицията є се променя едва когато филмът получава международно признание – награди от фестивали в Прага и Мелбърн. На голям световен успех се радва и антивоенният Слънцето и сянката, удостоен с призове от Сан Франциско и Лос Аламос (САЩ), Карлови Вари, Москва, Мелбърн и Кан. Антиконформисткото, безкомпромисно кино на Рангел Вълчанов обаче продължава да дразни комунистическата власт. Така, след като създава силни филми като Инспекторът и нощта, Вълчицата и Езоп, режисьорът е принуден да отиде да работи в Чехословакия. Там снима Шанс и Лице под маска – оригинални като послание и форма творби, оценени от малко специалисти. В тях Рангел Вълчанов отново е изпреварил времето си – така, както ще се случи и през 1983 година, когато създава в България посветения на безумието война Последни желания. "Религия може да бъде и една възглавница", обича да казва Рангел Вълчанов и защитава това си на пръв поглед странно твърдение с уникална теория. Неговата религия обаче е киното –
едновременно смешно и тъжно, реално и иреално, скептично, но и романтично. И много, много дълбоко. Сред най-хубавите филми на режисьора са още Следователят и гората, С любов и нежност, За къде пътувате, А сега накъде. А шедьовърът на неговия живот е изповедалният Лачените обувки на незнайния воин. С тази изключителна творба, обагрена с мъдрост и взривове от фантазия, режисьорът доказва, че е майстор от световна величина. Любопитното е, че той е написал сценария за филма още през 1962 година, но тогава властта не му позволява да го реализира. Рангел Вълчанов е избран от своите колеги за филмов режисьор №1 на България през XX век. Реакцията му е следната: "Изкуство, което печели почести, губи честта си." Едно е сигурно – той честта си не е губил. И в професионален план, и в публичното си поведение винаги е странял от конюнктурата. И никога в живота си не е изневерявал на онези съкровени неща, които са и главните теми в неговото кино – любовта и свободата.
Борислав Колев
1958  На малкия остров
1960  Първи урок
1962  Слънцето и сянката
1963  Инспекторът и нощта
1965  Вълчицата
1966  Джеси Джеймс срещу Локум Шекеров
1967  Пътешествие между два бряга
1970  Езоп
1970  Лице под маска
1971  Шанс
1973  Бягство в Ропотамо
1975  Следователят и гората
1978  С любов и нежност
1979  Лачените обувки на незнайния воин
1983  Последни желания
1986  За къде пътувате?
1988  А сега накъде?
1990  …Немирната птица любов
1993  Фатална нежност
2007  А днес накъде
© 2001 - 2008 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by