English | Български | Пишете ни 
09.03. - 15:30,
Дом на киното

19.03. - 20:30,
Одеон

Режисьор:  Фатих Акин
Оператор:  Райнер Клаусман
Сценарист:  Фатих Акин
Продуцент:  Ралф Швингел , Щефан Шуберт
В ролите:  Бирол Юнел , Сибел Кекили , Катрин Щрибек , Гювен Кирач
Продукция:  Wueste/Corazon Intl./NDR/Arte
Световен разпространител:  Bavaria Film International
Разпространител за България:  Ван Крис
ФАТИХ АКИН
Кратко и безболезнено
Мисля за Германия – Забравихме да се върнем
Музиката на Истанбул
На прага на Рая
Потурчен
През юли
Сенсин, ти си!
Солино
Срещу стената
Срещу стената
Gegen die Wand
Head-On
Германия , 2004, 122 мин, цветен
Награди:  Берлин 2004 - "Златна мечка" и Наградата на ФИПРЕССИ; 5 Германски филмови награди – за най-добър филм, за режисура, за актьор на Бирол Юнел, за актриса на Сибел Кекили и за операторско майсторство; „Братя Манаки” – „Златна камера 300”; Европейска филмова награда за най-добър филм; „Гоя” за европейски филм; Награда на Американското национално общество на филмовите критици за чуждоезичен филм

Секс, самоубийство, романтични раздели и хард рок се сблъскват в Срещу стената – наелектризиращата лента, в която Фатих Акин изследва променящата се динамика в немско-турската идентичност. Ако трябва да се намери приемливо определение на под-жанра, към който принадлежи Срещу стената, то би било „хардкор любовна история” – филми, чието настроение се различава от настроението в любовния филм или мелодрамата, въпреки някои общи теми.
В основата на подобни филми винаги има обречена връзка, но онова, което превръща баналното в нещо необикновено в Срещу стената, е неуловимата атмосфера на филма – емоционална наситеност, концентрация на желанието и страстта, изразена крайно убедително. „Хардкор любовни истории” могат да се нарекат такива коренно различни филми като Последното танго в Париж (1972) на Бертолучи, (анти)мелодрамата Страхът изяжда душата (1974) на Фасбиндер, костюмната драма Страст от любов (1981) на Скола и Щастливи заедно (1997) на Уон Кар Вай. Срещу стената се доближава до тях не толкова по своя сюжет, колкото с натрапчивата си атмосфера.
Срещу стената лавира и между културните кодове. Израснали в Германия с родители турци, главните герои явно се чувстват еднакво (не) у дома си и в двата културни контекста, използвайки свободно както турското, така и германското културно наследство. Все пак филмът представя това не като проблем на непринадлежността, а по-скоро като възможност да бъдат създадени многобройни принадлежности. Вместо да изобрази изгнаничеството като бездомност или загуба, Срещу стената изтъква позитивната му страна – предлага това, което Едуард Саид нарича „множественост на визията”.
Асуман Сунер, сп. “Sight & Sound”

Фатих Акин
Роден в Хамбург на 25 август 1973 г. в турско семейство. Учи визуални комуникации в Хамбургския колеж за изящни изкуства, където се дипломира през 2000 г. Дебютира в игралното кино през 1998 г. с Кратко и безболезнено, който печели доста награди и, подобно на предпоследния му филм Солино, създаден през 2002 г., е номиниран за Германската филмова награда. Акин често се снима и като актьор. Най-големият си успех постига с С глава в стената (Gegen die Wand), за който печели „Златна мечка” в Берлин през 2004 г.
1998  Кратко и безболезнено
2000  През юли
2001  Denk ich an Deutschland - docu
2002  Солино
2004  С глава в стената
2005  Музиката на Истанбул - docu
2007  На прага на Рая
© 2001 - 2008 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by